Ako sa zaregistrovať online na Finančnú správu Slovenskej republiky

V dnešnom článku sa bližšie pozrieme na postup registrácie úžívateľa na portál Finančnej správy Slovenskej republiky. Tento blog Vám detailne, krok po kroku, poradí ako sa zaregistrovať na úrade finančnej správy bez toho aby ste vlastnili certifikát ZEP pre elektronickú komunikáciu s finančnou správou a teda aby ste sa vedeli prihlásiť pomocou takzvaného “ID používateľa” a “hesla”.

Krok 1:

Otvoríme si webový prehliadač a zadáme webovú adresu finančnej správy: https://www.financnasprava.sk/sk/titulna-stranka   

Následne systém ponúkne rôzne spôsoby registrácie, vyberieme si tretiu možnosť “registrácia vyplňovaním registračného formulára”

Krok 2:

Stlačením tlačidla (v pravom hornom rohu), sa nám zobrazí formulár Registrácia na portál v rámci ktorého je používateľ povinný vyplniť všetky povinné údaje:

  • Titul
  • Meno, Priezvisko,
  • E-mail,
  • Tel. číslo,
  • Štát,
  • Obec,
  • PSČ,
  • Ulica,
  • Číslo domu,
  • Typ identifikátora :  (rodné číslo- to musí byť v tvare yyyyyy/xxxx)
  • Dátum narodenia,
  • Heslo – ktoré si vymyslí (min. písmeno musí byť VELKÉ, min. 8 znakov, mi. 1 číslo),
  • Osobný identifikačný kód – Ten si subjekt môže sám vymyslieť.

Používateľ musí súhlasiť so spracovaním osobných údajov. Po vyplnení si formulár skontrolujeme. Ak niektorá z položiek nie je správne vyplnená, resp. nemá správny formát, systém zobrazí na konci políčka znak.

Krok 3:

Po zadaní všetkých povinných údajov v požadovanom formáte a stlačením tlačidla zobrazeného na konci zobrazeného registračného formulára ukončíme registráciu na stránke Finančnej správy.

Krok 4:

Do mailovej schránky dostaneme notifikačný (prvý) e-mail. Potvrdením registračného formulára systém zaeviduje údaje, ktoré používateľ zadal a odošle používateľovi na e-mailovú adresu zadanú v registračnom formulári prvý notifikačný e-mail s predmetom „Prijatie registračných údajov“.

V e-maili sa nachádza informácia o úspešnom zaevidovaní registračných údajov. Zároveň sú uvedené inštrukcie pre pokračovanie v registračnom procese prostredníctvom aktivácie registrácie. Aktiváciu registrácie je potrebné vykonať do 24 hodín od zaslania registračného formulára, kliknutím na linku, vloženú do emailu.

Ak nestihneme aktivovať registráciu do 24 hodín, systém zruší platnosť aktivačného odkazu uvedeného v prvom notifikačnom e-maily. O čom dostaneme mailovú informáciu. E-mail s predmetom „Zrušenie registrácie systémom“

Ak budeme pokračovať v procese registrácie, otvorí sa nám stránka v prehliadači s needitovateľnými základnými registračným údajmi (titul, meno, priezvisko), ktoré sme zadali a odoslali v registračnom formulári. Tieto údaje si vo vlastnom záujme ešte raz prekontrolujeme, aby registračný proces prebehol úspešne. Sme na to upozornený aj oznamom v spodnej časti stránky: Uvedené údaje ste zadali v registračnom formulári. Stlačením Aktivovať registráciu budete pokračovať v registračnom procese. Ak zistíme, že niektorý z údajov je nesprávny alebo sa z nejakého iného dôvodu rozhodneme registráciu zrušiť, tak klikneme na tlačidlo „Zrušiť registráciu“. Do e-mailu nám príde informácia o zrušení registračného procesu používateľom s predmetom „Zrušenie registrácie žiadateľom“. Ak sme zistili, že sme zadali nesprávne údaje, registráciu môžeme ihneď opakovať opätovným vyplnením a odoslaním registračného fourmulára.

Krok 5:

Navštívime svojho správcu dane a predložíme mu dokument v prílohe s “Dohodou o elektronickom doručovaní”

U svojho správcu dane predložíme 2- kópie tohto dokumentu, na základe ktorého nám daňový úrad vygeneruje Identifikátor pre elektronické doručovanie.

Dohodu o elektronickom doručovaní si môžte stiahnuť aj TU!

V prípade že sme nevedeli, kde sa nachádza potrebný správca dane, tak na základe trvalého bydliska si informáciu vyhľadáme na stránke finančnej správy: zistenie miestnej príslušnosti k finančnému orgánu, alebo kliknutím na tento odkaz: https://www.financnasprava.sk/sk/elektronicke-sluzby/verejne-sluzby/zistenie-miestnej-prislusnost

Kde si následne vyplníme Mesto/Obec trvalého bydliska a klikneme na ikonku Vyhľadať.

Po rozkliknutí sa nám otvoria všetky príslušné úrady v Meste/Obci a kliknutím na jeden z nich sa nám ukážu údaje o príslušnom úrade : (adresa, úradné hodiny, podateľňa, kontakt a pod.) kde predložíme potrebné dokumenty.

Následne po odovzdaní dokumentov nám prislušný daňový úrad pripraví prihlasovacie údaje na portál finančnej správy. Po prihlásení sa pomocou identifikátora a hesla sa dostaneme do takzvanej osobnej internetovej zóny používateľa a môžme tak začať plnohodnotne využívať funkcie registrovaného používateľa.